Langkau ke kandungan utama

PENGUMUMAN 2012 : Oxford Centre for Islamic Studies Menolak Permohonan Saya



Barangkali sesuatu yang memeranjatkan apabila saya mengumumkan perkara ini. Namun, untuk pengetahuan, saya telah membuat permohonan untuk menduduki Oxford Centre for Islamic Studies, UK disebabkan perancangan untuk mendirikan rumahtangga dengan salah seorang pelajar di Universiti Leeds.

Selepas sahaja saya berkenalan dengan salah seorang mahasiswi Universiti Leeds tersebut, saya mengambil keputusan menyambung pengajian di sana supaya memudahkan urusan rumah tangga selepas perkahwinan itu berlangsung.

Akhirnya, percintaan kami terpaksa dibatalkan disebabkan pelajar itu mohon berundur kerana 'tidak sanggup menghadapi kehidupan saya sebagai seorang petugas penyiaran'. Barangkali kesibukan saya menyebabkan pelajar itu terpaksa membuat pertimbangan menolak. Ada hikmah yang tersembunyi pastinya.

Dan, hari ini saya mendapat surat melalui emel daripada pihak pentadbiran universiti menyatakan perkara berikut :


Dear Mr Zulakifli, (memang orang UK tulis name of family)

Visiting Fellowship Programme 2012-2013

I am writing with reference to your application for our 2012-2013 Visiting Fellowship Programme. Each year we have considerable competition for the two Visiting Fellowships we are able to offer.

Given the strong field, final choices have not been easy to make. I regret to inform you that, on this occasion, it has not been possible to offer you one of these Fellowships.

I wish to take this opportunity to thank you for your interest in the Oxford Centre for Islamic Studies.

Yours sincerely,
Katie Mertens (MS)
Academic Administrator


__________________________________________________
Oxford Centre for Islamic Studies, George Street, Oxford OX1 2AR
Tel: +44 1865 278738; Fax: +44 1865 248942
Web: www.oxcis.ac.uk
__________________________________________________
A Recognized Independent Centre of the University of Oxford



Fikir saya, ini semua adalah hikmah yang tersembunyi...

Nantikan pengumuman yang lebih memeranjatkan selepas ini....

CLIFFHANGER


Ulasan

Zaid Akhtar berkata…
Dah ada penggantinya ke?
Atau Syafiq akan berhijrah lagi?
Tarbus Merah berkata…
Pengganti???

Kata-kata Ya Habib Zaid Akhtar amat memeranjatkan! Hahaha

Catatan popular daripada blog ini

SAMBUNG BELAJAR KE MESIR

NOTA KEMASUKAN SESI 2020/2021 ============================= UPDATE INFO TERKINI Pengalaman yang selalu membuatkan seseorang cinta untuk menimba pelbagai ilmu. Pengalaman melihat kawan-kawan yang berjaya dilahirkan melalui kampus pengajian di bumi Mesir juga merupakan satu pengalaman yang tidak mampu dijual beli. Tinggalkan pengalaman saya yang telah menuntut di Universiti Al-Azhar, Kaherah, Mesir pada tahun 2004-2009. Itu adalah suatu pengalaman yang amat-amat bernilai dan berharga.  Keputusan STAM/SPM 2019 telah keluar. Alhamdulillah. Ramailah di antara kita sedang membuat pilihan untuk memilih sama ada menyambung pengajian ke dalam negara atau memilih ke luar negara. Alhamdulillah, kurniaan Allah SWT kepada saya, tahun 2016 lalu saya telah berpeluang menjejakkan kaki ke bumi Mesir melihat sistem pendidikan terbaharu di Mesir. Banyaklah pembaharuan dan kemajuan di Mesir berbanding pengalaman lampau pada tahun 2009 sewaktu berada di bumi Mesir. Kali ini sa

Kubu Kota Kaherah struktur terhebat tamadun Islam

Susunan ZUNAIDAH ZAINON KUBU Kota (Citadel) adalah monumen terhebat dari zaman pertengahan yang telah mencipta panorama menarik di seluruh bandar Kaherah, Mesir sejak 700 tahun lalu. Selain menjadi tarikan pelancong dari seluruh pelosok dunia, binaan Kubu Kota adalah struktur terhebat dalam sejarah keagungan tamadun Islam. Gabenor Hatim Ibn Hartama dipercayai membina astaka Dome of the Wind pada tahun 810. Kemudiannya, pada 1176, Salah ad-Din (turut dikenali sebagai Saladin) iaitu pemerintah Abbasiah (1171-1193) menukar fungsinya daripada kawasan peranginan kepada kubu pertahanan dan melindungi kawasan tersebut daripada serangan tentera Kristian dalam Perang Salib. Menurut cerita legenda, Salah ad-Din memilih lokasi tersebut untuk mendapatkan udara segar. Ini disebabkan kebanyakan daging yang disalai telah menimbulkan bau yang kurang enak di seluruh bandar kecuali kawasan di sekitar kubu kota. Bagaimanapun, lokasi tersebut amat strategik dan mampu berfungsi sebagai benteng pertahanan.

Perintis Diploma Pengurusan Dakwah

 Di antara mahasiswa Diploma Pengurusan Dakwah yang telah menuntut di Kolej Universiti Islam Johor Sultan Ibrahim (KUIJSI)