Kenali Diri

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia
SYAFIQ ZULAKIFLI adalah graduan Universiti Al-Azhar, Kaherah,Mesir. Berasal dari negeri Johor Darul Takzim. B.A (Hons)Syariah, Al-Azhar (2009) Editor PTS Publication & Distributor Sdn Bhd(2010) Eksekutif Penyelidikan Editorial TVAlhijrah(2012)Penerbit Rancangan IKIMfm (Mulai 1 Mac 2012) Sebarang pertanyaan emelkan ke syafiqzulakifli @ gmail.com atau hubungi +6017 7346 946

Thursday, August 26, 2010

KLIA Mencatat Beberapa Peristiwa


KALI terakhir saya menjejakkan kaki ke KLIA adalah pada 13 September tahun lalu. Setelah hampir setahun - 25 Ogos yang lalu peluang itu datang kembali.

Ada beberapa peristiwa yang dapat saya catatkan di dalam kamus peribadi. Pertama, bertemu dengan teman-teman dari Mesir iaitu Ustaz Syed Aisam, Ustaz Zainureen, Ustaz Rafis, Ustaz Abdul Hadi (teman-teman dari Perlis) - yang menghantar rombongan mahasiswa baru Perlis ke Mesir.

Aduhai, KLIA banyak mendewasakan saya sebenarnya. Malam itu juga, penerbangan yang Anas naiki adalah penerbangan yang sama saya naiki sewaktu mula-mula tiba di Mesir. Saya masih inagt lagi, waktu itu penerbangan Qatar Airways jam 2.55 pagi.

Jadual penerbangan itu masih sama lagi selepas hampir enam tahun saya merasainya pada 24 Oktober 2004.

KLIA juga di antara lapangan terbang saya mulakan permusafiran dan menamatkan permusafiran. Di sini juga tempat saya mengenal 'departure' dan 'arrival'.

Malam penerbangan Anas itu adalah malam yang banyak saya pelajari. Masih terus bergentayangan situasi yang berlaku apabila Anas tidak dapat membawa bagasinya naik setelah barangnya lebih dari muatan.

Saya secara peribadi berperah otak juga bagi memastikan barang Anas itu semuanya akan dapat sampai Kaherah.

Terperanjat juga apabila pihak pengurusan lapangan terbang memberitahu bahawa jumlah bayaran yang perlu dibayar hampir RM 900++ setelah dua orang teman yang lain, sudah menyelesaikan pengiraan barang.

Namun, alhamdulillah semuanya dapat disempurnakan dengan baik.

Tambahan :

Anas - waktu akan datang nanti kita jumpa FT ok?


2 comments:

Dzuu Haniin said...

OK!..hehe.sanggup pulang 2 tahun akan datang

SYAFIQ ZULAKIFLI said...

Bagus-bagus-bagus.

Mesti pulang dua tahun lagi. Nanti Umi tak lena tidur memikirkan Anas...