Autobiografi


TIDAK RAMAI yang membukukan autobiografinya. Barangkali mencatat autobiografi adalah suatu yang mampu memberi kepuasan kepada diri. Secara tidak langsung, saya telah mencatat autobiografi di dalam blog saya sendiri semenjak berada di Mesir. Maka, catatan dan diari harian yang saya sudah lupa, blog ini akan mengingatkan semula apa yang berlaku sepanjang saya mendewasa dengan peristiwa demi peristiwa.

Saya pernah dikecam hebat sewaktu di Mesir lebih-lebih lagi ketika menjawat jawatan sebagai Setiausaha Agung PMRAM. Tetapi dalam catatan diari saya, belum pernah saya menumbuk orang dan pegawai di mana-mana. Barangkali catatan itu yang kurang sempurna :)

Sefikir-fikir saya, catatan pengalaman sepanjang lima tahun di bumi Mesir juga boleh dibuat autobiografi serta dibukukan dan dijadikan rujukan terutama kepada anak-anak generasi yang akan melihat bagaimana PMRAM di Mesir.

Sekurang-kurangnya saya telah menjelaskan kepada mereka terlebih dahulu. Sungguh autobiografi adalah sebuah catatan yang penting dilakarkan khusus untuk 'orang sibuk' seperti saya.


Comments

Sebaiknya ada.

Sedang mengharuskan diri menyiapkan autobiografi yang berencam dilalui ini..

Popular posts from this blog

SAMBUNG BELAJAR KE MESIR

HALA TUJU SELEPAS SIJIL TINGGI AGAMA MALAYSIA (STAM)

Mahasiswa Perlukan Pemikiran Kelas Pertama – Wan Abdul Halim