Kenali Diri

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia
SYAFIQ ZULAKIFLI adalah graduan Universiti Al-Azhar, Kaherah,Mesir. Berasal dari negeri Johor Darul Takzim. B.A (Hons)Syariah, Al-Azhar (2009) Editor PTS Publication & Distributor Sdn Bhd(2010) Eksekutif Penyelidikan Editorial TVAlhijrah(2012)Penerbit Rancangan IKIMfm (Mulai 1 Mac 2012) Sebarang pertanyaan emelkan ke syafiqzulakifli @ gmail.com atau hubungi +6017 7346 946

Tuesday, June 17, 2008

Terima Kasih Sifu PTS

Puan Ainon (kanan) mewakili PTS Publication Sdn. Bhd. di dalam Seminar Penulisan Cereka di ASWARA, November 2007 yang lalu

Sifu PTS, Puan Ainon Mohamad menyiarkan surat saya di laman webnya. Maklumat lanjut dapatkan di laman web Puan Ainon.

PTS Publication Sdn. Bhd. adalah salah satu syarikat buku Melayu Malaysia yang sememangnya laku keras penjualannya. Jika anda seorang prihatin, PTS adalah di antara nama besar syarikat buku Melayu yang menjadi pilihan masyarakat pada hari ini.

Apabila anda banyak menulis, tentunya hubungan besar yang paling utama harus dipelihara adalah dengan penerbit. Justeru, saya mencadangkan agar ada nama-nama besar yang akan menjadi penulis dengan syarikat-syarikat besar ini.



1 comment:

CIKGU SUHAIMAH said...

Assalamualaikum…
Saudara yang dirahmati Allah hendaknya…
Sedarlah bahawa tanpa guru sekolah rendah anda tidak layak sampai ke tahap anda sekarang..jgn jd kacang lupakan kulit. Tanpa ada guru yang mngajar alif bat a, anda tidak akan tahu mengaji. Kata-kata anda seolah2nya anda mengutuk guru anda sendiri..sedangkan merekalah yang membawa anda hingga ke menara gading. Kalo saya ni guru anda, saya akan menangis terkilan dan kecewa kerana anak murid memperlekehkan ilmu yang telah saya curahkan.
Tinggi sangat ke taraf anda sebagai pelajar mesir?rasenye blaja di mana-mana pun same sahaja. Blaja di tempat yang elok pun kalo tak tau jaga mulut tak guna juga..kata ‘ustaz’ tapi kata-kata anda tu tak melambangkan anda ni seorang ustaz..Anda memperlekehkan pekerjaan yang paling mulia dan mendapat ganjaran yang besar drp Allah..

Untuk pengetahuan saudara, ramai di kalangan rakan-rakan saya yang teringin nak blajar di mesir tapi mereka mendapat keputusan yang cemerlang so ditempatkan di universiti tempatan…bagi mereka yang gagal mendapatkan tempat di universiti tempatan mereka terpaksa sambung blaja untuk melayakkan mereka belajar di mesir dengan tanggungan sendiri.

Apa yang saya lihat, kebanyakan pelajar yang ke sana adalah pelajar yang kurang cemerlang…ramai jugak yang kantoi dan membazir duit mak ayah mereka…Adakah mereka ni layak untuk memegang jawatan yang besar2?sedangkan untuk memegang jawatan yang besar2, bukan sekadar ilmu agama sahaja yang kita perlukan malah banyak lagi yang mereka perlu pelajari..nampaknya anda ni seorang yang berfikiran sempit dan KOLOT kerana tidak mengikuti perkembangan semasa. Anda tahu ke kuota kelayakan jawatan S 41 & LS 41? Lain kali kalo nak bercakap, bercakaplah berdasarkan fakta..kalo anda cakap kosong nampak sgtlah anda ni name je pelajar universiti tapi mcm duduk bawah tempurung. Buka sikit minda anda tu, nak harap[ muke hensem tapi otak kosong tak gune gak.

Untuk pengetahuan anda lagi, semasa sesi interview j-qaf yang lepas2, ramai pelajar mesir yang tak berkelayakan untuk memegang jawatan sebagai guru j-qaf, inikan pula nak memegang jawatan yang lagi mencabar….mintak maaflah yer… anda bukanlah seorang yang hebat untuk menentukan pekerjaan orang lain…

tahniahlah kalau anda berjaya menjadi ketua negara suatu hari nanti...kalau tak dapat pun, jadi ketua rumah tangga pun dah kira ok lah tu dengan anda yang berfikiran sempit tu...

wasslam