Kenali Diri

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia
SYAFIQ ZULAKIFLI adalah graduan Universiti Al-Azhar, Kaherah,Mesir. Berasal dari negeri Johor Darul Takzim. B.A (Hons)Syariah, Al-Azhar (2009) Editor PTS Publication & Distributor Sdn Bhd(2010) Eksekutif Penyelidikan Editorial TVAlhijrah(2012)Penerbit Rancangan IKIMfm (Mulai 1 Mac 2012) Sebarang pertanyaan emelkan ke syafiqzulakifli @ gmail.com atau hubungi +6017 7346 946

Friday, February 15, 2008

Percutian Yang Mengenalkan Aku Erti Keakraban


"Memang niat ingin bergambar. Justeru, gambar sebegini memang jelas memaknakan."


JARANG - jarang menghirup udara segar di luar. Walau ripuh di Kota Kaherah yang sarat dengan tugas dan bebanan yang 'melampau', saya akui ianya akan terubat dengan percutian yang mendewasakan.

Fail yang berserakan saya tinggalkan di atas meja pejabat. Lantas, saya perlu melaksanakan tugas sebagai anggota percutian. Menikmati udara segar di pantai kota berahi Semenanjung Sinai membuka seluas-luasnya mata saya tentang erti sebuah kerehatan.

Biarpun semilir pagi mendinginkan badan, saya gagahkan diri untuk meneruskan perjalanan. Biarpun, saya dikurangi dengan beberapa orang teman yang tidak dapat memenuhi hasrat bersama, namun sekurangnya-kurangnya lebih 2/3 ahli mesyuarat dapat bersama-sama.


Mungkin ini yang terakhir. Begitulah kalam yang saya dapat turunkan buat sahabat-sahabat yang akan menemui noktah perjalanan kepimpinan ini. Namun, kemanisan yang terukir bersama-sama kalian akan terubat insya-Allah.

Memasuki terowong Ahmad Hamdi, saya dan kawan-kawan terus sahaja berangkat ke pusat percutian kolam air panas. Wayu yang tajam dengan kilatan kocak air, memaksa saya dan kawan-kawan menikmatinya di dalam jangka masa yang tiada membataskan.

Dan, sementelah itu kami berangkat ke Uyun Musa dan Noktah Hasinah (Kubu Israel ketika peperangan di antara Mesir-Israel pada tahun 1906)

Kepenatan itu dikembalikan dengan pulang semula ke kota idaman jam 8.00 malam.

Nota :

Saya menyesal tidak membawa pakaian sejuk. Dingin angin membalas dendam tubuhku.

No comments: