Sebening Kasih Yang Sakit

Mungkinkah lakaran ini lakaran terakhir?

Suruhanjaya Pilihanraya PMRAM telah membuka pencalonan kepimpinan Badan Pengurus PMRAM dan AJKT HEWI PMRAM untuk sesi 2008. Ini bermakna seusai tarikh penutupan rasmi pada 1 Januari nanti, kalian bakal ketahui, siapakah yang akan menduduki tirai baru kepimpinan PMRAM pada tahun mendatang.

Jemala mula beraksi di dalam kampus peribadi. Ironinya diri sudah tidak lagi layak ditaklifkan. Namun, di dalam kepayahan begini sukar untuk ditafsirkan. Kemelut yang melanda diri terasa bagai bayang yang belum lagi mampu berdiri.

Lihatlah apa yang telah berlaku lewat iklim berbulan yang lalu. Natijahnya, tidak mahu mempersendakan diri sendiri lantas menjadi tohmahan hebat kepada beberapa insan yang bergelar manusiawi.

Kemurungan yang jelas terbayang kini adalah usia. Usia yang kekadang sudah senja dimamah waktu dan zaman tidak layak lagi menjadi khalifah kepada PMRAM. Lantas, bermacam-macam andaian yang akan berlaku di dalam diri sendiri.

Mungkinkah Engkau akan kehilangan? Diri tidak sepatutnya menjawab dengan sendiri. Dan, sepatutnya diri jujur lantas berkata, aku ingin jadi penulis bukan pemimpin.


Comments

Popular posts from this blog

SAMBUNG BELAJAR KE MESIR

HALA TUJU SELEPAS SIJIL TINGGI AGAMA MALAYSIA (STAM)

Mahasiswa Perlukan Pemikiran Kelas Pertama – Wan Abdul Halim