Kenali Diri

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia
SYAFIQ ZULAKIFLI adalah graduan Universiti Al-Azhar, Kaherah,Mesir. Berasal dari negeri Johor Darul Takzim. B.A (Hons)Syariah, Al-Azhar (2009) Editor PTS Publication & Distributor Sdn Bhd(2010) Eksekutif Penyelidikan Editorial TVAlhijrah(2012)Penerbit Rancangan IKIMfm (Mulai 1 Mac 2012) Sebarang pertanyaan emelkan ke syafiqzulakifli @ gmail.com atau hubungi +6017 7346 946

Wednesday, January 03, 2007

Andai Kita Punya Nafsu Sama


Apabila anda tidak ke luar negara khususnya Mesir, anda pasti tidak akan dapat merasai kenikmatan dan kehidupan yang saya alami ketika ini. Badan sengal-sengal dan urat kejang disebabkan udara sejuk di luar sana. Suhu yang hampir mencecah kepada 5 darjah celcius ini memaksa saya untuk memakai pakaian yang dapat melindungi diri daripada bahang kesejukan.

Namun, itu bukanlah cerita yang ingin saya pamerkan untuk kalian. Bukan pula cerita atau cereka tentang imtihan (peperiksaan) yang akan bermula tidak lama lagi. Namun, ada gelak tawa yang masih saya tidak dapat ukir sehingga pada hari ini. Ada sesuatu yang tersembunyi yang perlu saya jelaskan.

Tahukah kalian tentang semua itu? Mungkin ada beberapa orang yang akan mengerti lantas bertindak melakukan sesuatu agar sesuatu yang ingin saya kecapi akan dikecapi juga bersama.

Saya ingin kita semua berfikir panjang. Saya yakin andai kita punya nafsu yang sama pasti, apa yang saya rasa akan kalian juga merasainya. Tapi bila?

Jika bukan hari ini mungkin esok. Jika bukan esok mungkin lusa. Tapi jika bukan lusa saya yakin ia akan dapat dirasai selepas setahun. Mengapa terlalu lama untuk mendapatkannya?

Niat hati saya ingin membantu. Tapi tidak terdaya. Saya hanya mampu berada bersama kalian. Menyaksikan angan-angan saya dan kalian semua menjadi realiti. Entahlah.

Soalan : Apakah impian saya itu?

(jika ada yang dapat meneka dengan tepat, hadiah dan ganjaran menanti anda!!)

1 comment:

Nurul Amani said...

Assalamualaikum

Setelah menyelami dasar hati seorang pejuang dan diri ini pernah melaluinya...jawapannya ialah Imarah PMRAM.

Salam Perjuangan!Insyaallah.Jika Kita bersatu ianya tidak mustahil!!!