Omong Omong Kosong

Seputar beberapa hari ini, saya dihujani dengan beberapa konflik. Biar saya simpan semuanya itu.

Usai menyelenggarakan program 'Penulisan' di Asrama Pelajar Johor lewat beberapa hari yang lalu, saya tidak tahu hendak mulakan penulisan itu dari sudut yang bersesuaian dengan saya. Namun, sekadar mencari isu, saya beranggapan saya sudah 'diajar' untuk memberikan sesuatu itu kepada khalayak secara kasar.

Jika ditanya, mahu saja saya menempel beberapa kalam-kalam sahabat berkenaan Piala Presiden PMRAM yang sedang berlangsung. Namun, tidak layak saya menghukum kerana saya tidak berada di tapak lokasi program sejak bermulanya program pada hari pertama.

Ada beberapa perkara yang terus menjadi igauan saya hingga ke hari ini. Ada saja rencam dan beberapa perkara yang tidak disegani terus berlaku dan menghantui PMRAM. Namun, dari sudut yang lain, saya sudah memahami sedikit demi sedikit keadaan ini.

Saya ingin mencerna minda saya untuk berfikir panjang. Saya mahu latih beberapa mentee saya agar dapat digunakan pada masa akan datang. Sekurang-kurangnya cukup lima orang pun sudah selesa menyelenggara sebuah 'kelab' baru di Mesir ini.

Huh! Penat sungguh berfikir. Tapi, saya akan tinggalkan semua itu satu-persatu. Biar mereka mengusahakannya.


Comments

Popular posts from this blog

SAMBUNG BELAJAR KE MESIR

HALA TUJU SELEPAS SIJIL TINGGI AGAMA MALAYSIA (STAM)

Mahasiswa Perlukan Pemikiran Kelas Pertama – Wan Abdul Halim