Kenali Diri

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia
SYAFIQ ZULAKIFLI adalah graduan Universiti Al-Azhar, Kaherah,Mesir. Berasal dari negeri Johor Darul Takzim. B.A (Hons)Syariah, Al-Azhar (2009) Editor PTS Publication & Distributor Sdn Bhd(2010) Eksekutif Penyelidikan Editorial TVAlhijrah(2012)Penerbit Rancangan IKIMfm (Mulai 1 Mac 2012) Sebarang pertanyaan emelkan ke syafiqzulakifli @ gmail.com atau hubungi +6017 7346 946

Tuesday, November 13, 2007

Menulis Mengikut Tempat

Jika fenomena ini berlaku kepada penulis-penulis baru, perkara ini adalah selayaknya. Penulis baru mungkin belum ada disiplin yang tinggi untuk menulis.

Saya kurang pasti, adakah fenomena ini juga terlimpah kepada diri sendiri. Saya terpaksa akur. Seperti syampu 2 dalam 1. Perlu mengkhatamkan beberapa perkara di dalam satu-satu masa. Saya harus membuat jadual agar masa penulisan saya tidak terbatas.

Usah menggagalkan hasrat saya. Walaupun ada yang sudah berani-berani berbuat demikian. Sinis.

p/s : Sedang menekuni "Beraraklah Awan Pilu" karya Abdul Latip Talib.

JADUAL SAYA

- Siapkan urusan kuliah
- Menyelesaikan masalah ahli
- Menguruskan pentadbiran
- Mengurus peribadi

No comments: