Kenali Diri

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia
SYAFIQ ZULAKIFLI adalah graduan Universiti Al-Azhar, Kaherah,Mesir. Berasal dari negeri Johor Darul Takzim. B.A (Hons)Syariah, Al-Azhar (2009) Editor PTS Publication & Distributor Sdn Bhd(2010) Eksekutif Penyelidikan Editorial TVAlhijrah(2012)Penerbit Rancangan IKIMfm (Mulai 1 Mac 2012) Sebarang pertanyaan emelkan ke syafiqzulakifli @ gmail.com atau hubungi +6017 7346 946

Tuesday, November 20, 2007

Melatari Mediterranean

Menghayati Pantai Iskandariah, Mesir (lihat awan)

Selepas menjejakkan kaki ke bumi Mesir, sudah dua kali saya berpijak di bumi Mediterranean. Ombak laut kali ini menghempas laju. Siulan angin dan wayu yang bertiup lembut dengan udara sejuk kadang-kadang mengena di sisi.

Penat sungguh perjalanan ini. Karya saya bulan ini pun berkisar pantai dan laut ini. Kegersangannya amat mendalam. Sedari itu, saya cuba menggulati cerita-cerita yang mampu di watakkan di sini. Saya tidak lupa pada Mandarah dan Asofirah ketika menyelusuri kawasan ini.

Sewajarnya, ketika menyelusuri perjalanan yang 'mentah' ini, hati bergalau. Mungkinkah banyak karya bisa dilahirkan di sini.

Saya tersenyum sendiri. :)

No comments: