Langkau ke kandungan utama

Terima Kasih Daun Keladi

SEPERTI yang saya catatkan di dalam FB, saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada 33 orang teman yang hadir ke Hospital Pusrawi baru-baru ini sewaktu lapan hari saya menjalani pembedahan di tekak akibat 'tonsilitis'.

Pertama, merangkap doktor peribadi; Dr Fauzan Shahrawi (beliau adalah pakcik saya seumur). Dia adalah insan pertama bersungguh-sungguh yang ingin saya dibawa ke hospital.

Kedua, terima kasih kepada teman akrab yang saya anggap abang, Saudara Zeifry Ibrahim, P.A. kepada YB Khairy Jamaludin, Ketua Pemuda UMNO Malaysia yang menjadi tetamu awal. Beliau sanggup meninggalkan tugas bersama YB dalam celah-celah keripuhan. 10 Januari ini adalah ulangtahun YB Khairy Jamaludin (KJ). Apa agaknya yang mampu saya korbankan untuk YB?

Ketiga, Ustaz Don Daniyal yang sudah menempa nama di persada penyiaran TVAlhijrah, yang sanggup hadir ke hospital jam 12 tengah malam selepas siaran langsung 30Minit Ustaz Don bersama Ustaz Taha Hassan (anak Dato Hassan Al-Azhari).

Keempat, ucapan penghargaan teman-teman radio IKIM FM, Kak Nik Hasnah Ismail.

Kelima, saya amat terharu menerima panggilan hormat daripada Mufti Kerajaan Negeri Perlis, Dr Juanda Jaya sanggup menghubungi saya dari Sarawak semata-mata bertanya khabar.

Keenam, segunung limpah kurnia daripada teman baik saya di TV3, Hj Mohd Izwan Azir Saleh, pembaca berita yang sentiasa bertanya khabar kepada saya malah memberikan mesej-mesej yang menguatkan saya sepanjang saya berada di hospital.

Ketujuh, sahabat penyiaran Amin Idris; tokoh dan mentor saya yang paling istimewa di dalam hidup. Biarpun beliau amat berdukacita di atas pemergian adinda, tetapi beliau gagah dan tabah di dalam mengharungi hidup. Tahniah Amin Idris.

Kelapan, bonda Puan Ainon Mohd yang sentiasa mengikuti perkembangan peribadi saya di dalam kerjaya biarpun saya sudah tidak bersama PTS.

Bukan terakhir, tetapi termahal adalah kedua ibu bapa saya yang sanggup meninggalkan tugas di Johor semata-mata menjaga anaknya sepanjang saya berada 8 hari di hospital.

Saya hanya mampu menyenaraikan teman-teman lain seperti di bawah. Mohon maaf kerana tiada ucapan khas.

Fauzan Shahrawi
Zai
Zeifry (PA YB Khairy Jamaludin)
Teman Zeifry
Amaluddin Arshad
Amna Faisal
Firdaus Samad (rakan serumah yang sanggup bawa apa sahaja kehendak saya)
Mahyudin Musa
Zainal Rashid Ahmad (Pengurus Besar Dokumentari dan Majalah TVAlhijrah)
Syafinah Othman
Nadzirah
Aimi
Afif
Abang Zuhaimi
Mak Ngah
Anak Abang Zuhaimi
Fariz Firdaus
Amirul
Encik Designer di PTS Darul Furqan
Hjh Nik Hasnah Ismail
Hj Fadzlishah
Shahdan (YDP Badan Kebajikan Pelajar Melaka Mesir)
Isteri Ustaz Malik (Akademi Quran)
PR Hospital Pusrawi
Ustaz Don Daniyal
Ustaz Tahasan
Abang Ayie
Zayrul Iqwan
Cikgu Rosli
Juwita
Kak Liza
Naim Hashim (pembaca berita radio Suria FM dan suara latar Astro Warna)
Faizal

Terima kasih juga kepada yang sanggup menghubungi saya dan menyampai salam maklum melalui FB....kalian amat istimewa.

TERIMA KASIH DAUN KELADI...

(Maaf jika ada yang tiada dalam senarai ini)

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kubu Kota Kaherah struktur terhebat tamadun Islam

Susunan ZUNAIDAH ZAINON KUBU Kota (Citadel) adalah monumen terhebat dari zaman pertengahan yang telah mencipta panorama menarik di seluruh bandar Kaherah, Mesir sejak 700 tahun lalu. Selain menjadi tarikan pelancong dari seluruh pelosok dunia, binaan Kubu Kota adalah struktur terhebat dalam sejarah keagungan tamadun Islam. Gabenor Hatim Ibn Hartama dipercayai membina astaka Dome of the Wind pada tahun 810. Kemudiannya, pada 1176, Salah ad-Din (turut dikenali sebagai Saladin) iaitu pemerintah Abbasiah (1171-1193) menukar fungsinya daripada kawasan peranginan kepada kubu pertahanan dan melindungi kawasan tersebut daripada serangan tentera Kristian dalam Perang Salib. Menurut cerita legenda, Salah ad-Din memilih lokasi tersebut untuk mendapatkan udara segar. Ini disebabkan kebanyakan daging yang disalai telah menimbulkan bau yang kurang enak di seluruh bandar kecuali kawasan di sekitar kubu kota. Bagaimanapun, lokasi tersebut amat strategik dan mampu berfungsi sebagai benteng pertahanan.

SAMBUNG BELAJAR KE MESIR

NOTA KEMASUKAN SESI 2020/2021 ============================= UPDATE INFO TERKINI Pengalaman yang selalu membuatkan seseorang cinta untuk menimba pelbagai ilmu. Pengalaman melihat kawan-kawan yang berjaya dilahirkan melalui kampus pengajian di bumi Mesir juga merupakan satu pengalaman yang tidak mampu dijual beli. Tinggalkan pengalaman saya yang telah menuntut di Universiti Al-Azhar, Kaherah, Mesir pada tahun 2004-2009. Itu adalah suatu pengalaman yang amat-amat bernilai dan berharga.  Keputusan STAM/SPM 2019 telah keluar. Alhamdulillah. Ramailah di antara kita sedang membuat pilihan untuk memilih sama ada menyambung pengajian ke dalam negara atau memilih ke luar negara. Alhamdulillah, kurniaan Allah SWT kepada saya, tahun 2016 lalu saya telah berpeluang menjejakkan kaki ke bumi Mesir melihat sistem pendidikan terbaharu di Mesir. Banyaklah pembaharuan dan kemajuan di Mesir berbanding pengalaman lampau pada tahun 2009 sewaktu berada di bumi Mesir. Kali ini sa

Perintis Diploma Pengurusan Dakwah

 Di antara mahasiswa Diploma Pengurusan Dakwah yang telah menuntut di Kolej Universiti Islam Johor Sultan Ibrahim (KUIJSI)