Kenali Diri

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia
SYAFIQ ZULAKIFLI adalah graduan Universiti Al-Azhar, Kaherah,Mesir. Berasal dari negeri Johor Darul Takzim. B.A (Hons)Syariah, Al-Azhar (2009) Editor PTS Publication & Distributor Sdn Bhd(2010) Eksekutif Penyelidikan Editorial TVAlhijrah(2012)Penerbit Rancangan IKIMfm (Mulai 1 Mac 2012) Sebarang pertanyaan emelkan ke syafiqzulakifli @ gmail.com atau hubungi +6017 7346 946

Saturday, March 06, 2010

Kuasa Manusia Berpolitik


Saya mempunyai kuasa luar biasa. Hampir enam bulan saya berada di Kuala Lumpur, saya sudah mencapai 80% sasaran lengkap untuk menjalankan aktiviti luar biasa ini.

Apakah kuasa luar biasa itu?

Artis perlu berbaik-baik dengan wartawan hiburan. Penulis perlu berbaik-baik dengan editor. Saya sebagai manusia bersosial dan berpolitik ini perlu berbaik-baik dengan semua wartawan dan media. Mengapa? Ini adalah kuasa yang perlu dan penting kerana UMNO menggunakan media untuk berinteraksi. Mereka ada RTM, TV3, Utusan Malaysia, Berita Harian dan lain-lain media kerajaan.

Hari ini saya berkenalan dengan seorang wartawan, pengarang rencana di Akhbar Siasah. Walaupun pertemuan itu singkat, tetapi banyak lagi ruang yang boleh direncanakan selepas ini.

Tambahan :

Sehingga hari ini, wartawan yang sudah saya kenali adalah seperti berikut :

1. Berita Harian
2. Utusan Malaysia
3. Malaysiakini
4. Erapakatan
5. Harakah
6. Siasah

(Ini bukan tulisan ambitious. Tetapi tulisan berkenaan kuasa.)



No comments: