Kenali Diri

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia
SYAFIQ ZULAKIFLI adalah graduan Universiti Al-Azhar, Kaherah,Mesir. Berasal dari negeri Johor Darul Takzim. B.A (Hons)Syariah, Al-Azhar (2009) Editor PTS Publication & Distributor Sdn Bhd(2010) Eksekutif Penyelidikan Editorial TVAlhijrah(2012)Penerbit Rancangan IKIMfm (Mulai 1 Mac 2012) Sebarang pertanyaan emelkan ke syafiqzulakifli @ gmail.com atau hubungi +6017 7346 946

Wednesday, June 04, 2008

DRAMA PENDEK


Hasil Ciptaan : Tarbus Merah

(Suatu pagi yang hening di pejabat tempat bertugas seorang Perdana Menteri (PM), kelihatan seorang Timbalan Perdana Menteri (TPM) masuk ke dalam bilik; menghadap PM. Setelah dibenarkan oleh Pembantu Tadbir yang menjaga bilik PM tersebut, mampirlah Timbalan Perdana Menteri masuk ke dalam kamar itu.)

Tuk! Tuk! Tuk!
(Bunyi ketukan pintu bilik)

PM : Masuk!

PM : Ha Jip, datang pun kau.

TPM : Sihat ya Lah! Apa kes hari ni?

PM : Eh! Aku nak naik kan harga minyak la malam ni, macam mana. Apa pandangan kau?

TPM : (Berfikir sejenak) Pasal apa?

PM : Aku pun dah pening la. Harga bahan api dah melonjak ni. Kita kena naikkan sikit.

TPM : Habis kalau rakyat bising macam mana?

PM : Ala, rakyat bising tu biasalah. Nama pun rakyat. Sikit je ni.

TPM : Aku risau dengan keadaan rakyat dah macam ni. Kau tahu je la, hari tu kita dah tewas masa pilihanraya, ni masalah besar ni?

PM : Ala, alang-alang dah tewas, kita tewaskan je la semua. Biar semua orang mengamuk. Amacam?

TPM : Terpulang la. Aku pun dah malas nak memerintah ni. Bagi kat kerajaan baru pulak la.

PM : Okey juga. Idea yang baik. Aku umum okey?

TPM : Okey.

(TPM langsung meninggalkan kamarnya dan bersiap sedia mengemas pejabat peribadi)


2 comments:

tun said...

tere awk ni.semoge bakat berkembang

defirdausi said...

hahaha.. aku rasa artikel ko ni mesti ada org ciplak nnti.. masuk kat isu hangat ke fuiyoh!malaysia ke.. dan sebagai nya.. huhu apa2 je la.. yg penting jgn sampai ko jd cam raja petra sudah le.. huhu